• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

om man ej betalar Klarna Konto

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Så här står det i Klarnas kontovillkor:

Vad händer om jag inte betalar min kontofaktura?

Skulle vi sakna din betalning när förfallodatumet har passerat tillkommer en förseningsavgift på 135,00 SEK samt eventuell dröjsmålsränta.
Uteblir betalningen under flera månader i följd skickas ett brev om uppsägning ut med ett nytt förfallodatum och ett belopp du behöver betala för att ditt Klarna Konto ska fortsätta enligt de nuvarande villkoren.

Skulle även detta datum passera och vi fortfarande saknar betalning går ditt Klarna Konto automatiskt vidare för inkassohantering hos vårt inkassoombud Segoria
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pellegj

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
18 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Jag kämpar för att bli av med mina skulder, har nu en del kvar att betala av via inkasso.
Men för att inte hamna på minus och behöva ta ett nytt sms lån igen :-( Så måste jag hoppa över att betala en del räkningar för att få ihop det.

Tänkte höra om någon vet vad som händer om man struntar i att betala en faktura till Klarna konto i TVÅ månader. Hoppade en förra månaden och fick då en faktura med avgifter och xtra att betala denna månad (dock inget hot om inkasso eller så)
Det bästa vore om jag kunde hoppa över att betala den en månad och sen kommer jag kunna betala in hela månaden efter.
Tror ni att man kan klara sig en månad till utan att dom skickar till inkasso (vilket kanske innebär att jag måste betala allt)
Hoppar du 2 månader kommer en varning om uppsägning av krediten. Betalar man då det belopp som står på inbetalningskortet så är man tillbaka på banan igen, annars lämnas det bort. Man har dock inte på sig till slutet på månaden som man har annars. Jag åkte på detta ifjol. Försökte prata med dem, men i och med att jag redan missat månader så var de helt ovilliga att hjälpa och sa att om jag ringt in innan jag missade första betalningen så hade det funnits lite andra möjligheter, sa dock inte vilka. Räkna också med att det blir drygt trippla normala betalningen som ska betalas in om du hoppar 2 månader. De lägger på ganska så bra.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Klarna har visst Betalningsfri månad om du meddelar dem att du har en svår situation.
Jag fick det! Man kan få det 2ggr/år, alltså 1 gång i halvåret.
Jag fick det så jag e beviset på det.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag har aldrig fått en helt betalningsfri månad av Klarna trots att jag ringt och pratat med dem de säger att Klarna konto inte fungerar så. Har fått betala dubbelt nästa månad om jag inte kunnat betala någon månad. Oyster skulle gärna vilja veta vem du pratat med där om du har namn och nummer.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Hej,

Tack för ditt mail!

Det kommer inte bli dubbelt belopp på din nästa månads faktura i och med
att du fick en betalningsfri månad. Nedan ser du vilka belopp som kommer att
stå på din september faktura:

Betala lägst: 2792 SEK
Oss tillhandla: 2013-09-28

Trevlig helg!

Med vänliga hälsningar

Sophie Olsson
Kundservice
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
MEN det var en tjej på chatten som beviljade min betalningsfria månad.
 

Flugsvampen

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Augusti 2012
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Precis innan min ekonomi havererade så skrev jag till Klarna och fick då en betalningsfri månad. När jag sedan månaden därpå inte kunde betala så hände inget. Månaden efter ville de att jag skulle betala dubbelt. Efter ca 3 månader sade de upp krediten. Idag är det Sileo som har hand om skulden. Sileo är ett inkassoföretag.
 

hjultomten

V.I.P
Poäng: 72
Blev medlem
2 Augusti 2012
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
14
Poäng
72
Precis innan min ekonomi havererade så skrev jag till Klarna och fick då en betalningsfri månad. När jag sedan månaden därpå inte kunde betala så hände inget. Månaden efter ville de att jag skulle betala dubbelt. Efter ca 3 månader sade de upp krediten. Idag är det Sileo som har hand om skulden. Sileo är ett inkassoföretag.

Hamnade du hos Sileo direkt?
 

isis

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 April 2012
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Min tanke var att betala hela skulden månad 3. Men nu löser det sig och jag betalar denna månad. Däremot har jag släppt en annan skuld den här månaden och den tror jag inte att jag får avbetala utan allt måste betalas nästa månad. Men det är bättre att göra så en att ta ett nytt lån.

Så jag kanske gör så att jag betalar Klarna den här månaden och sen gör en fuling nästa månad igen och då hoppar över betalningen om pengarna inte kommer räcka då.

Sen kommer jag förhoppningsvis vara tillbaka på banan igen och kunna betala.
(och dessutom inte ha tagit några nya sms lån utan alla på inkasso eller avbetalade :))
 

isis

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 April 2012
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Fast nu ser jag att jag kanske kan kontakta dom och se om jag kan få en betalningsfri månad först.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp